fredag den 9. marts 2012

Mit moede med La Paz

Jeg ankom til La Paz i gaar efter en lang og udmattende rejse. Det foerste blik af Andesbjergene fik jeg allerede fra luften, hvor bjergene stak op over skyerne. Det var saa smukt. Mindre smuk var La Paz desvaerre, men noget af et saersyn. Lufthavnen ligger i den gamle bydel, El Alto, som er hjemsted for de fattige og immigranterne, der soeger arbejde. Jo mere man bevaeger sig ned af bjergsiderne og ned i dalen, jo hoejere bliver levestandarden. La Paz er en meget roed by, da ingen har malet deres huse. De bestaar alle af meget roede mursten. Det er meget fascinerende, meen jeg synes nu det er lidt for kedeligt i laengden. Vejret er ret koldt, omkring 7-8 grader, men i solen foeles det meget varmt, saa jeg klager ikke :D

Jeg har ikke set saa meget af byen endnu, for har ventet paa at Clara ankom. Hun kom i gaar aftes og det var et gensyn med taarer. Det var skoent at se hende efter et halvt aar. Hun har beroliget mig meget med hensyn til at rejse i lande, som kan vare lidt farlige. Hun har jo selv boet og rejst i Venezuela saa hun er bekendt med farerne.

Jeg vil lige bemaerke at kl. er 7 her i Bolivia, og jeg er oppe og er frisk. For dem der kender mig er det et saersyn. Men jeg sov hele dagen igaar og led meget af hoejdesyge. Jeg troede ikke, det var saa slemt i starten, men da jeg besvimede i receptionen, indsaa jeg at jeg maaske skulle tage en slapper. Hoejdesygen er primaert i form at staerk hovedpine, svimmelhed, kvalme, og foelselsen af at man mangler ilt. Selv en tur op af trapperne er ekstremt udmattende. ( og ja ogsaa selvom jeg er i daarlig form ;p )

I dag skal vi ud og se byen. gaa paa markeder og bare opleve stemningen i byen. Jeg glaeder mig til at faa lagt nogle billeder ind saa I ogsae kan opleve det, jeg oplever. Jeg savner Danmark en smule allerede, men det er mest maden og de hygiejniske forhold. men det bliver nok kun vaerre med tiden. Hav det godt derhjemme.

   - Henriette







1 kommentar:

  1. Hej Henriette det lyder sku spændende og rigtigt godt du har en at opleve turen med. Jeg glæder mig til at kunne følge dine oplevelser herinde på blokken :0) Pas på hinanden og nyd Jeres tur sammen.

    SvarSlet