søndag den 22. april 2012

Mit nye liv

Nu er jeg naaet til 2. halvdel af min rejse: 10 ugers ophold i Ecuador hos en vaertsfamilie, hvor jeg skal arbejde frivilligt paa et projekt med boern. Jeg ankom til Quito i fredags, hvor Toka, en utrolig soed pige fra VASE/ ICYE tog imod mig og koerte mig hjem til min vaertsfamilie, hvor min "nye" bedstemor og lillesoester, Gaby, paa 14, ventede mig.

Det var en meget speciel oplevelse at gaa ind i det hjem, som man ved, man skal tilbringe de naeste 2,5 maaned i og hilse paa den familie, som man skal vaere en del af. Senere kom min "nye" mor, Germania, og hentede Gaby og jeg. Vi skulle aabenbart til en fest paa Gabys skole. Det var et jubilaeum med masser af traditionel dans og musik. Hvilken velkomst. Der moedte jeg ogsaa min "nye" far, Gustavo, og min "nye" lillesoester - den soedeste lille pige paa tre, Maria Gracia, som jeg faldt for oejeblikkeligt. Hele familien er super soede og siger at jeg er deres nye datter. Jeg tror ikke, jeg kunne have faaet en bedre familie!

Her i weekenden har vi spist hos bedsteforaeldrene, vaeret paa marked, set film og slappet af. Det har vaeret super dejligt at kunne slappe rigtigt af og pakke rigtigt ud, eftersom jeg har levet i en rygsaek de sidste 6 uger.
Jeg har mit eget vaerelse, og for at det skal vaere loegn har de henover weekenden installeret en computer med internet paa mit vaerelse, saa jeg kan skype med min familie, naar jeg har lyst. Jeg er saa glad :)

Mhs. til kommunikationen, er det lidt mere kompliceret. De snakker kun spansk, og jeg har efterhaanden fundet ud af, at jeg ikke snakker saa godt spansk, som jeg troede. Et 10 i spansk i gymnasiet betyder altsaa bestemt ikke, at man kan snakke spansk. Puh. Men jeg proever og forstaar lidt ind i mellem. Men noget spanskundervisning skal nok raade bod paa det vaerste.

Her i morgen skal jeg til orientation hos organisationen og i overmorgen starter jeg paa mit arbejde. Glaeder mig rigtig meget til at se stedet, rutinerne og boernene. Indtil videre ved jeg ikke saa meget om stedet, saa forklaerer mere, naar jeg har fundet ud af det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar